Kalcis žmogaus organizme

Kalcis žmogaus organizme

Žmogaus organizmui kalcis yra vienas svarbiausių mineralų. Kalcis yra pagrindinė kaulų ir dantų sudedamoji dalis – būtent čia yra sukaupta net 99 % organizme esančio kalcio. Likęs 1% kalcio yra ekstraląsteliniame skystyje ir dalyvauja biocheminėse reakcijose.

Suaugusio žmogaus organizme yra maždaug 12 kg kalcio. Vaikams ir paaugliams kalcis yra be galo svarbus, kadangi jis atsako už kaulų ir dantų formavimąsi. Kartu su fosforu, kalcis kauluose sudaro kaulo struktūrą i užtikrina dantų tvirtumą. Kalcis taip pat reikalingas normalios nervų sistemos veiklai palaikyti ir padeda pasipriešinti alerginėms reakcijoms ir depresijai. Šis mineralas dalyvauja kraujo krešėjimo procese ir yra svarbus kraujodaros proceso metu panaudojant geležį.

Vitamino D trūkumas vaikų organizmuose sukelia ir kalcio trūkumą, o kalcio trūkumas skatina rachito vystymąsi. Jeigu kalcio trūksta kraujyje, jis yra atpalaiduojamas iš kaulų, kad būtų užtikrinamas pakankamas kalcio keikis kraujyje ir jo biologinės funkcijos. Jeigu organizmas yra per mažai aprūpinamas kalciu kartu su maistu, padidėja kaulų retėjimo ir lūžių rizika. Lėtinis kalcio trūkumas kraujyje gali pasireikšti prastu apetitu, raumenų mėšlungiu, galūnių tirpimu, susilpnėjusiais plaukais ir nagais, širdies veiklos sutrikimu, sutrikusiu dantų vystymusi arba dažnu kraujavimu iš nosies.

Jeigu organizme yra kalcio perteklius, organizmas pradeda blogiau įsisavinti magnį. Itin didelis kalcio trūkumas sukelia druskų nusistovėjimą sąnariuose ir skatina akmenų formavimąsi inkstuose. Visgi, įprastai, kalcio perteklius iš organizmo yra pašalinamas su šlapimu.

Natūralus kalcis randamas piene ir pieno produktuose, kiaušinio trynyje, įvairiose kruopose, rupaus malimo ruginių miltų gaminiuose, morkose, kopūstuose, salieruose, mėsoje, migdoluose ir apelsinuose.

Rekomenduojama kalcio paros norma vaikams sudaro 360-700 mg, paaugliams – 800 mg, suaugusiems – 1000 – 1200 mg, o nėščiosioms ir žindančiosioms moterims – 1200 mg. Kalcio papildus patariama vartoti moterims nėštumo, kūdikio žindymo ir menopauzės metu. Taip pat kalcį rekomenduojama naudoti sergantiems dismenorėja, osteoporoze ar migrena, taip pat jei dažnai kamuoja kraujavimas iš nosies arba stiprumą praranda dantys ir nagai.

Kalcis gali pabloginti tetraciklinų ir chinolono grupės antibiotikų ir geležies pasisavinimą, todėl juos reikėtų išgerti ne vienu metu. Žmonėms, kurie serga lėtinėmis inkstų ligomis, inkstų akmenlige ar hiperparatireoidoze, dėl didesnių kalcio dozių vartojimo, reikia pasitarti su gydytoju.

Produktai, kurie gali Jums patikti

Leave a Reply

Your email address will not be published.