Magnis žmogaus organizme

Magnis žmogaus organizme

Magnis yra vienas iš trijų (kiti du – kalcis ir fosforas) kaulų sandarai itin svarbių mineralų. Magnis taip pat dalyvauja medžiagų apykaitoje ir ląstelių energijos gamyboje, reguliuoja nervų impulsų plitimą ir dalyvauja daugelio fermentų veikloje – jis yra daugiau nei 300 fermentų kofaktorius. Magnis laikomas ketvirtu pagal kiekį organizmo mineralu. Daugiausiai magnio sukaupiama dantyse, kauluose, raumenyse, eritrocituose ir fermentinėse sistemose. Žmogaus organizme yra nuo 25 iki 35 g magnio, iš kurių 2/3 yra kauluose.

Magnis yra reikalingas normaliam kaulinio audinio formavimuisi, nervų ir raumenų darbui – didina raumenų elastingumą ir šiek tiek skatina jų augimą. Magnis normalizuoja nervų sistemos dirglumą ir streso metu neleidžia nervinėms ląstelėms žūti. Šis mineralas neleidžia vystytis aterosklerozei ir kraujagyslių ligoms, raina ir plečia kraujagyslių sieneles bei palaiko reikiamą kraujagyslių tonusą. Magnis svarbus širdies darbui ir palaiko ritmingą širdies veiklą. Magnis dalyvauja fermentų veikloje (baltymų, riebalų, angliavandenių energijos apykaitoje ir baltymų sintezėje) ir reguliuoja kitų mineralų apykaitą (kalio, kalcio, vario, cinko ir fosforo). Jis taip pat stimuliuoja žarnyno peristaltiką ir didina tulžies išsiskyrimą. Magnis mažina kraujagyslių trombozę ir aterosklerozės plitimą, taip pat sergantiems antro tipo cukriniu diabeto padeda sureguliuoti cukraus kiekį, palengvina būklę sergantiems lėtinio nuovargio sindromu ir švelnina įtampos galvos skausmus bei migrenos priepuolius.

Jeigu organizmui trūksta magnio, gali atsirasti raumenų mėšlungis, padidėti kraujo spaudimas ir sutrikti širdies veikla. Magnio trūkumas kraujagyslių sienelėse, širdies ir kituose raumenyse padidina kalcio kiekį ir sutrikdo medžiagų pasisavinimą. Magnio trūkumas gali sukelti ir nervų sistemos dirglumą, nervingumą, nemigą, galvos skausmus, paskatinti greitą nuovargį ir silpnumą, sukelti nemigą ir sutrikdyti apetitą. Sveiko žmogaus organizmas pašalina magnio perteklių, tačiau sutrikusi kepenų veikla gali neleisti pašalinti šio mikroelemento, todėl gali pasireikšti nervų sistemos ligos.

Magnis randamas duonoje, įvairiose kruopose, riešutuose, mėsoje ir jos subproduktuose, jūros kopūstuose, žaliose lapinėse daržovėse (ypač špinatuose ir žaliuose žirneliuose), juodajame šokolade, kakavoje ir juodojoje arbatoje.

Rekomenduojama magnio paros norma vaikams siekia 50-200 mg, paaugliams – 350 – 400 mg, suaugusiems – 300 mg , o nėščiosioms ir žindančiosioms moterims – 350 – 380 mg.

Papildomai magnio vartoti patariama žmonėms, kurie serga širdies ir kraujagyslių ligomis (išemine širdies liga, hipertenzija, ateroskleroze), patyrusiems miokardo infarktą ar turintiems sutrikusį širdies rimtą. Taip pat magnis yra naudingas žmonėms, kurie serga cukriniu diabetu, Reynoud sindromu ir migrena.

Produktai, kurie gali Jums patikti

Leave a Reply

Your email address will not be published.