Lieknėjimas namų sąlygomis esami būdai, jų trūkumai ir privalumai

Dailiosios lyties atstoves pastoviai kankina klausimas: „Kaip greitai atsikratyti viršsvorio?“ Ypač tokia tema tampa aktualia, kokiai nors progai pasitaikius – vestuvės pas draugus, atostogos prie jūros, korporatyvbinis vakarėlis ir tt.Nepaisant to, kad dietologai nuolat tvirtina dėl teisingos mitybos ir minimalaus fizinio aktyvumo būtinumo, didžioji dauguma merginų susizgrimba tada, kai ateina paskutinė minutė. Būtent dėl to […]

Kruopų vertinimas lieknėjimui

Bet kokia dieta – yra apkrova organizmui. Kaip svorio metimo metu ne tik numesti kilogramų, bet ir prisotinti organizmą naudingais vitaminais ir mineralais? Tam padės kruopos. Jose yra ląstelienos, kuri šluotos principu valo organizmą ir pašalina toksinus. Be labiausiai žinomų grikių ir avižinių dribsnių, yra daugiau kruopų, kurios yra labai naudingos dietinėje mityboje. Pirma vieta

Kruopų vertinimas lieknėjimuiSkaityti daugiau

Kokių daržovių nerekomenduojama termiškai apdoroti?

Kasdieniniame racione būtinai turi būti vaisiai ir daržovės. Tačiau svarbų vaidmenį atlieka ir jų paruošimo būdai; juk termiškai apdirbant, kai kurie produktai praranda teigiamas savybes. Pomidorai Šviežiuose pomidoruose daug magnio ir cinko. Po terminio apdirbimo, šių medžiagų kiekis sumažėja 90 procentų arba dingsta visai. Saldieji pipirai Bulgariški pipirai, ypač raudonieji, čempionas pagal sudėtyje turimą vitamino

Kokių daržovių nerekomenduojama termiškai apdoroti?Skaityti daugiau

Pačios naudingiausios rudeninės daržovės, kurias verta valgyti

Ir nors ruduo ne visada mus džiugina geru oru, bet jis mums suteikia 100% naudingų daržovių. Kol yra galimybė, pulkime valgyti sezonines daržoves ir kaupkime vitaminus ir mineralines medžiagas žiemai. Moliūgas Daržovių nauda yra neginčytina, ypač jeigu kalbama apie moliūgus. Moliūguose Jūs rasite vitaminų C, B1, B2, PP, D, E, taip pat geležies, magnio, fluoro,

Pačios naudingiausios rudeninės daržovės, kurias verta valgytiSkaityti daugiau

Dieta sąnarių sveikos būklės palaikymui

Sergant sąnarių ligomis, paskirtas gydytojų gydymas gali būti nepakankamas. Dažnai gydymas nebūna nukreiptas į profilaktiką ir normalaus sąnarių darbo atstatymą. Kompleksinis priėjimas prie sąnarių problemų diskomforto, kardinaliai pagerins gydymą ar bent jau taps puikia artrito ar artrozės profilaktika. Taip pat svarbu suprasti, kad nuolatinis profilaktinių rekomendacijų laikymasis, turi lemiamą reikšmę, siekiant pilno išgijimo.Neteisinga mityba –

Dieta sąnarių sveikos būklės palaikymuiSkaityti daugiau

Dietinės rekomendacijos diabetikams

Sergantiems cukriniu diabetu, dieta – ne pageidautina, o būtina sąlyga, norint palaikyti normalų gyvybingumą. Todėl labai svarbu žinoti tokios dietos niuansus. Ši dieta skirta padėti cukraus normos patekimui į kraujo sudėtį, jos reguliavimui. Angliavandenių kiekį būtina visokeriopai riboti ir apskaičiuoti optimalų jų kiekį.Egzistuoja kalorijų skaičiaus norma į parą, kuri suderinama su gydančiu gydytoju. Laikantis šių

Dietinės rekomendacijos diabetikamsSkaityti daugiau

Kaip atstatyti organizmą, po antibiotikų vartojimo

Kai organizmui gręsią pavojus nuo kažkokios infekcijos ar kitų negalavimų, daugelis priima sprendimą vartoti antibiotikus. Praktiškai, gydytojai skiria juos kraštutiniais atvejais, kai liga, nevartojant jų, nenori atsitraukti. Juk antibiotikai žudo ne tik blogąsias, bet ir gerąsias organizmo bakterijas. Ir pasveikus nuo užklupusios ligos, dažnas griebiasi už pilvo, kadangi visų pirma, nukenčia mūsų žarnyno bakterijos. Dažnai,

Kaip atstatyti organizmą, po antibiotikų vartojimoSkaityti daugiau

Alergija alkoholiui

Daugeliui žmonių šventes sunkiai įsivaizduojamos be alkoholio, kadangi jis dažnai laikomas linksmybių užtaisu. Priklausomybė alkoholiui nėra vienintelė alkoholio keliama problema. Alkoholiniai gėrimai taip pat gali sukelti žmonėms alergiją, kuri nors ir nėra populiari, tačiau žinoma jau nuo senų laikų. Alergija alkoholiui dažniausiai pasireiškia ne nuo alkoholinių gėrimų, bet nuo tam tikrų jo sudedamųjų dalių. Kokios

Alergija alkoholiuiSkaityti daugiau

Vaikų alergijos priežastys

Įvairių tyrimų duomenimis, Europoje alerginėmis ligomis serga maždaug 20-30% vaikų. Taigi, pirmieji alergijos simptomai dažniausiai atsiranda jau vaikystėje, o polinkis į alergijas dažniausiai yra paveldėtas. Apskaičiuota, kad vaikui tikimybė susirgti alergija siekia 70-80%, jeigu abu tėvai serga kokia nors alergija, o jeigu vienas iš tėvų – rizika siekia 40-50%. Jeigu vaiko tėvai sveiki, tačiau alergiją

Vaikų alergijos priežastysSkaityti daugiau

Alerginė sloga

Kelis mėnesius ar metus periodiškai kamuojantis nosies varvėjimas, čiaudulys, paraudusios akys ir dėl užgultos nosies neišmiegotos naktys gali siųsti žinutę, jog sergate alergine sloga. Įvairių tyrimų duomenimis, 77% sergančių alergine sloga naktį blogai išsimiega, o 46% sergančiųjų jaučiasi pavargę. Taigi, šis negydomas alerginis susirgimas gali stipriai paveikti gyvenimo kokybę. Dažniausiai alerginė sloga pastebima prasidedant pavasariui

Alerginė slogaSkaityti daugiau

Chromas žmogaus organizme

Žmogaus organizmui reikalingas mikroelementas chromas dalyvauja medžiagų apykaitos reakcijose ir reguliuoja gliukozės kiekį. Dalyvaudamas riebalų ir angliavandenių apykaitoje, chromas aktyvina kai kurių fermentų veiklą ir cholesterolio kiekį kraujyje. Chromas įeina į insulino sudėtį, taigi, jis yra būtinas insulino veiklai. Chromas leidžia insulinui maksimaliai padėti audiniams sunaudoti gliukozę, todėl pakankamas šio mikroelemento kiekis turi būti sergančių

Chromas žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Chloras žmogaus organizme

Svarbiausioms organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti reikalinga mineralinė medžiaga – chloras. Tai pagrindinis kraujyje ir kitose ląstelėse aptinkamas anijonas. Chloras glaudžiai sąveikauja su natriu ir potašu. Chloro apykaitą  organizme ir išskyrimą reguliuoja posmegeninės liaukos (hipofizės) užpakalinės dalies hormonas vazopresinas (ADH) ir antinksčių žievės hormonai (aldosteronas). Suaugusio žmogaus organizme yra maždaug 95 g chloro. Beveik visas organizme

Chloras žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Geležis žmogaus organizme

Geležis reikalinga bene visiems gyviems organizmas. Geležis yra svarbi imunitetui, raumenų ir centrinės nervų sistemos veiklai, įeina į kai kurių fermentų ir hemoglobino sudėtį. Geležis dalyvauja kvėpavimo, kraujodaros ir kraujo prisotinimo deguonimi procesuose. Žmogaus organizmas pats sugeba reguliuoti geležies pasisavinimą ir jos kiekio palaikymą organizme, intensyviai sportuojančių žmonių organizmuose geležies kiekis gali sumažėti. Geležies trūkumas

Geležis žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Jodas žmogaus organizme

Nepaisant to, kad organizmui reikia nedidelių dozių jodo, jis yra be galo svarbus žmogaus organizmui. Jodas yra reikalingas skydliaukės veiklos palaikymui ir padeda apsisaugoti nuo strumos. Jodas taip pat gali būti naudojamas gydant įvairias ligas, tarp jų vėžį  ir diabetą. Nusilpusi atmintis, sumažėjęs darbingumas, kamuojanti bloga nuotaika ir greitai pajaučiamas nuovargis – šie požymiai gali

Jodas žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Magnis žmogaus organizme

Magnis yra vienas iš trijų (kiti du – kalcis ir fosforas) kaulų sandarai itin svarbių mineralų. Magnis taip pat dalyvauja medžiagų apykaitoje ir ląstelių energijos gamyboje, reguliuoja nervų impulsų plitimą ir dalyvauja daugelio fermentų veikloje – jis yra daugiau nei 300 fermentų kofaktorius. Magnis laikomas ketvirtu pagal kiekį organizmo mineralu. Daugiausiai magnio sukaupiama dantyse, kauluose,

Magnis žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Kalcis žmogaus organizme

Žmogaus organizmui kalcis yra vienas svarbiausių mineralų. Kalcis yra pagrindinė kaulų ir dantų sudedamoji dalis – būtent čia yra sukaupta net 99 % organizme esančio kalcio. Likęs 1% kalcio yra ekstraląsteliniame skystyje ir dalyvauja biocheminėse reakcijose. Suaugusio žmogaus organizme yra maždaug 12 kg kalcio. Vaikams ir paaugliams kalcis yra be galo svarbus, kadangi jis atsako

Kalcis žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Kobaltas žmogaus organizme

Į vitamino B12 sudėtį įeina kobaltas – tai mineralas, kuris skatina eritrocitų gamybą. Šis mineralas yra svarbus žmogaus organizmui, kadangi jis dalyvauja kai kurių baltymų sintezėje. Esant normaliomis sąlygomis, organizmas baltymų sintezei panaudoja kobaltą, kuris yra vitamine B12.  Kobaltas taip pat gali slopinti piktybinių ląstelių kvėpavimą, dauginimąsi ir augimą. Jeigu organizmui trūksta kobalto, kraujyje atsiranda

Kobaltas žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Molibdenas žmogaus organizme

Molibdenas yra ypač reikšmingas mikroelementas kepenų veiklai bei sieros ir azoto apykaitai žmogaus organizme. Didžiausi molibdeno kiekiai žmogaus organizme yra kaupiami inkstuose, kepenyse, kauluose ir odoje. Šis mikroelementas dalyvauja aminorūgščių apykaitos procesuose ir kartu su šlapinu šalina apykaitinių produktų pašalinimą. Molibdenas dalyvauja kaulų ir kremzlių medžiagų apykaitoje, taip pat yra svarbus kauluose vykstančiai fosforo apykaitai.

Molibdenas žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Manganas žmogaus organizme

Žmogaus organizmui yra labai svarbus manganas. Šis mikroelementas dalyvauja baltymų ir riebalų apykaitoje, fermentų veikloje ir energijos gamyboje. Žmogaus organizme manganas kaupiamas kauluose, smegenyse, kasoje ir kepenyse. Manganas įeina į inkstų, kepenų ir kasos sudėtį. Jis taip pat padeda kepenims atsikratyti susikaupusiomis pavojingomis medžiagomis.  Manganas aktyviai veikia riebalų, baltymų ir angliavandenių apykaitą. Jis taip pat

Manganas žmogaus organizmeSkaityti daugiau

Natris žmogaus organizme (1)

Žmogaus organizmui yra labai reikalingas natris. Daugiausiai natrio žmogaus organizme yra sukaupta ekstraląsteliniame skystyje, o šiek tiek mažiau jo yra ląstelių viduje. Organizme vykstančią natrio apykaitą reguliuoja inkstai ir antinksčių žievės hormonai. Natrio jonai reguliuoja kraujo spaudimą, dalyvauja širdies veikloje ir daugelyje metabolinių reakcijų, perduodant nervinius impulsus. Natris reguliuoja ląstelių osmosinį slėgį ir membranų pralaidumą,

Natris žmogaus organizmeSkaityti daugiau