Vitaminas B2 ir jo nauda

Vitaminas B2 ir jo nauda

B grupės vitaminų grupei priklausantis vitaminas B2 dar žinomas kaip riboflavinas, vitaminas G arba E101. Šis vitaminas yra tirpus vandenyje ir yra būtinas baltymų, riebalų ir aminorūgščių apykaitai. Grynas riboflavinas yra oranžiniai milteliai, kurie yra vartojami kaip maistinis dažiklis, todėl jis yra laikomas maisto priedu, žymimu E101.

Kam reikalingas Vitaminas B2?

Vitaminas B2 yra atsparus temperatūros poveikiui ir rūgštinei aplinkai. Šis vitaminas kaupiasi širdyje, smegenyse, inkstuose ir kepenyse, tačiau vitamino B2 atsargos nesusidaro. Vitamino perteklius iš organizmo pašalinamas kartu su šlapimu, todėl šlapimas įgauna ryškiai geltoną spalvą.

Vitaminas B2 reikalingas daugiausiai tiems audiniams, kuriuose vyksta intensyvus audinių kvėpavimas, pavyzdžiui, nervų sistemoje. Šis vitaminas  dalyvauja raudonųjų kraujų kūnelių gamyboje ir deguonies pernešime, taip pat jis veikia riebalų ir angliavandenių apykaitą. Vitamino B2 reikia hemoglobino susidarymui, jis padeda palaikyti gerą regėjimą ir saugo nuo kataraktos. Vitaminas B2 taip pat yra labai svarbus vaikų augimo procese.

Vitaminas B ir jo trūkumas

Kai organizme pradeda trūkti vitamino B2, įtrūksta lūpų kampučiai, peršti akys, burnos gleivinė ir liežuvis tampa raudonais. Taip pat gali pradėti trūkinėti lūpos ir aplink burną gali pradėti pleiskanoti oda. Šio vitamino trūkumas gali sukelti akies obuolio uždegimą, lešiuko ir ragenos drumstumą. Taip pat gali padidėti odos spuoguotumas ir išsivystyti nervų sistemos pokyčiai, kamuoti nuovargis.

Vitamino B2 perdozuoti praktiškai neįmanoma, kadangi jis yra tirpus vandenyje. Natūralaus vitamino B2 galima rasti kiaušiniuose, pieno produktuose (piene, sūryje), mėsoje, kepenyse, sojos pupelėse, kiaušiniuose, pomidoruose ir žaliose lapinėse daržovėse.

Ar reikia Vitaminą B2 vartoti papildomai?

Papildomai vitaminą B2 patariama vartoti, kai vargina migrena, o moterims – vartojant geriamuosius kontraceptikus. Šis vitaminas taip pat reikalingas sergantiems reumatoidiniu artritu, Alzheimerio liga, mažakraujyste ir daugelio odos ligų – dermatitu, egzema ar turint rausvųjų spuogų. Šis vitaminas naudojamas derinyje su vitaminu B6, kai sergama tunelio riešo sindromu, o derinyje su kitais B grupės vitaminais, vitaminas B2 vartojamas esant nusilpusiai nervų sistemai. Vitaminas B2 yra naudojamas deriniuose su akims naudingomis medžiagomis ir yra vartojamas nusilpus regėjimui arba sergant katarakta.

Rekomenduojama vitamino B2 paros norma vaikams siekia 0,4-1,4 mikrogramus (µg), paaugliams 1,3-1,6 µg, moterims 1,4 µg, o nėščioms ir žindančioms moterims 1,7-2,9 µg.

Multivitaminų sudėtyje dažniausiai yra rekomenduojama paros dozė riboflavino. Kaip ir kitų B grupės vitaminų, vitamino B2 dozė gali būti 10 kartų didesnė nei dienos norma, kai jaučiamas vitamino poreikis dėl dažnai patiriamo streso ar nusilpus nervų sistemai.

Produktai, kurie gali Jums patikti

Leave a Reply

Your email address will not be published.