Vitaminas B6 ir jo nauda

Vitaminas B6 ir jo nauda

Vandenyje tirpus B vitaminų grupei priskiriamas vitaminas B6 dar yra vadinamas piridoksinu, piridoksaminu, arba piridoksaliu. Jis laikomas pačiu aktyviausiu ir daugiausiai funkcijų atliekančiu B grupės vitaminu. Maždaug 30% šio vitamino suyra, kai maistas yra apdorojamas šiluma. Šis vitaminas labiausiai reikalingas nervams ir raumenims.

Vitaminas B6 turi šešias formas – piridoksiną, piridoksalį, piridoksaminą ir jų fosfatų junginius. Kepenyse piridoksinas yra paverčiamas pačiu aktyviausiu vitamino B6 junginiu – piridoksal-5-fosfatu. Šis junginys kaip kofermentas dalyvauja angliavandenių ir baltymų apykaitoje, hormonų gamyboje, genetinės informacijos perdavime, reguliuoja ląstelių dauginimąsi ir diferenciaciją bei stiprina imuninę sistemą. Taip pat piridoksinas ir folio rūgštis yra svarbūs vitaminai nėštumo ir žindimo laikotarpiu.

Vitaminas B6 dalyvauja riebalų apykaitoje ir baltymų apykaitoje, kai susidaro fermentai, užtikrinantys aminorūgščių apykaitą. Kaip ir daugelis B grupės vitaminų, piridoksinas yra itin svarbus energijos gamybai ląstelėse. Vitaminas B6 reikalingas magnio pasisavinimui ląstelėse, naudingas aterosklerozės profilaktikoje ir saugo inkstu nuo akmenų susidarymo. Jis taip pat dalyvauja hemoglobino, raudonųjų ir baltųjų kraujo kūnelių gamyboje ir yra būtinas vitamino B12 (ciankobalamino) pasisavinimui. Kartu su folio rūgštimi ir vitaminu B12 (ciankobalaminu), vitaminas B6 mažina kraujyje homocisteno kiekį.

Organizme atsiradus vitamino B6 trūkumui, odoje gali išsivystyti uždegimas, kuris dažniausiai pasireiškia aplink burną, skruostus ir akis. Šio vitamino trūkumas pasireiškia atsiradusiu nuovargiu, susilpnėjusiu imunitetu ir apetitu. Dėl vitamino B6 trūkumo žmogus tampa jautrus ir dilgus, be to, gali išsivysti net gi depresija. Vitamino trūkumas gali sukelti širdies raumens pažeidimus ir padažnina širdies ritmą, taip pat gali išsivystyti mažakraujystė. Kai organizme pradeda trūkti vitamino B6, prasideda riebalinė kepenų degeneracija. Moterims piridoksino trūkumas gali pasireikšti kaip nereguliarus kraujavimas menstruacijų metu ir spuogų atsiradimu. Nėščioms moterims šio vitamino trūkumas gali sukelti dar didesnį pykinimą.

Papildomai vitaminą B6 naudinga vartoti žmonėms, kurie serga žarnyno ir nervų ligomis, taip pat vartojantiems tam tikrus vaistus, pavyzdžiui, antibiotikus, antidepresantus ar tuberkuliozės gydime naudojamus vaistus. Taip pat vyresniojo amžiaus žmonėms, esant hormoniniams sutrikimas, pavyzdžiui, priešmenstruacinio sindromo ar menopauzės metus, vartojant geriamuosius kontraceptikus. Papildomai vitaminą B6 patariama vartoti daug baltyminio maisto vartojantiems sportininkams ir sergantiems alkoholizmu.

Rekomenduojama vitamino B6 paros norma vaikams siekia 0,3-1,4 mikrogramus, paaugliams – 1,5-2, suaugusiems – 0,8-2,  nėščiosioms ir žindančioms moterims – 2 mikrogramus.

Dažniausiai vitaminas B6 yra derinamas su magniu, nes jis padeda pasisavinti ir panaudoti magnį ląstelėse. Kraujo gamybai svarbaus piridoksino galima dažnai rasti maisto papilduose kartu su kitomis kraujo sistemai svarbiomis medžiagomis – vitaminu C, geležimi ar folio rūgštimi.

Produktai, kurie gali Jums patikti

Leave a Reply

Your email address will not be published.